Plynulejší jízda pro řidiče a nižší dopravní zátěž pro obyvatele. To má přinést nový obchvat Staré Boleslavi.
Odvede dopravu od dálnice D10 k silnici II/331 směrem na Mělník. Zhruba tři kilometry dlouhý úsek viditelný i z dálnice D10 tvoří také tři křižovatky, včetně obrovského kruhového objezdu, který patří mezi největší v Čechách.
Největší investice Středočeského kraje za skoro 85 milionů korun se ale hned tak dokončení nedočká.
Ačkoli už z dálnice D10 jsou vidět části dokončené nové silnice i protihlukové stěny, úsek není zdaleka hotový celý. Původní termín zprovoznění přitom hovořil o konci letošního roku.
Stavba obchvatu Staré Boleslavi. Foto: Dopravavcesku.cz
Podle starosty dvojměstí Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi Roberta Pechy se práce zdržely kvůli nutným přeložkám elektrického vedení. Vyplynulo to z nedávné schůzky s krajským radním Karlem Bendlem a šéfem Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje (KSÚS) Alešem Čermákem, jak informoval server Aktuálně z Brandýska.
„Z důvodu absolutní neochoty ČEZu může být obchvat Staré Boleslavi dokončen nejdříve na jaře 2023,“ sdělil webu starosta Pech.
Téměř hotová je část obchvatu mezi Třebízského ulicí a Staroboleslavkým dvorem. Naopak část ke kasárnám čeká právě na přeložku trafostanice a vedení vysokého napětí podél kasáren, což je podle starosty Pechy v režii firmy ČEZ.