Nepříjemný zážitek má za sebou řidička Škody Felicie, která projížděla kopce nad Vizovicemi na Zlínsku.
Vozidlo najednou přestalo jet. Když žena zastavila na okraji silnice, začalo auto hořet pod přední kapotou. Řidička ihned volala na tísňovou linku hasičů a přivolala pomoc.
„Na místo vyjeli profesionální hasiči ze Zlína a dobrovolné jednotky ze Zádveřic a Vizovic. Po příjezdu na místo první jednotka lokalizovala požár hasícím přístrojem,“ uvedla mluvčí HZS Zlínského kraje Lucie Javoříková.
Poté další jednotky hasily pomocí jednoho hasebního proudu vody a ochlazovaly zasaženou část, neboť ve voze byla zabudována nádrž na LPG, kterou hasiči uzavřeli.
Velitel zásahu si na místo povolal vyšetřovatele hasičů. Ten po ohledání vozidla zjistil, že k požáru došlo z důvodu technické závady na elektroinstalaci v motorové části vozidla. Škodu vyčíslil na 8 tisíc korun. Požár se obešel bez zranění.
Požárů v zimě přibývá
A podobných požárů se teď odehrává spousta po celé republice. Vyprávět by mohli například hasiči z HZS Praha. Jen v pátek zasahovali u třech takových případů!
V Praze 8 například hasili hořící autobus, v Praze 9 ve Střížkovské ulici bojovali s požárem dodávky a na Chodově si museli poradit s požárem vozu BMW.
Odborníci potvrzují, že v zimě hoří více aut kvůli tomu, že je více zatěžovaná elektrosoustava vozu. Poškozené kabely, ať již stářím, po nehodě, nebo po útoku hlodavce, tak mohou snadněji způsobit požár.
Jak se zachovat, když vám hoří auto
Hasiči radí, že pokud je požár teprve ve svém zárodku a přímo vás neohrožuje na životě, můžete jej uhasit i sami. Pokud se z vašeho auta začne kouřit za jízdy, zastavte a vyndejte klíčky ze zapalování.
Auto urychleně opusťte a pomozte i ostatním ve vozidle. Od auta se vzdalte a zavolejte co nejdříve linku 150.
Jestliže se rozhodnete uhasit začínající požár hasicím přístrojem z výbavy vozidla, postupujte opravdu opatrně. Hasicím přístrojem nebo sprejem, který hasiči doporučují vozit ve voze a mít ho při ruce, je možné počínající požár zlikvidovat nebo alespoň zamezit jeho rozšíření.
Kapotu otevírejte pomalu, aby nedošlo k tzv. komínovému efektu a plameny by začaly šlehat do výšky. Požár haste pouze přes mírně otevřenou kapotu.
Když je již celý motor v plamenech, není dobrý nápad otevírat kapotu. Kromě toho, že hrozí rozsáhlé popálení, přispěje přísun vzduchu rychlejšímu šíření požáru.
To nejlepší, co lze v takovém případě udělat, je co nejrychleji vůz opustit, zabouchnout za sebou dveře, aby se zpomalil přísun kyslíku k plamenům, odejít do bezpečné vzdálenosti a zavolat urychleně hasiče.