Kruhový objezd na Průmyslové ulici (silnice první třídy I/38) u 13. brány automobilky Škoda je patrně nejvytíženějším v Kosmonosech a Mladé Boleslavi.
Projíždí po něm nejen tranzitní doprava od České Lípy k dálnici D10, nebo místní řidiči, ale také tisíce zaměstnanců spěchajících na největší parkoviště u této brány a také stovky kamionů a nákladních vozů denně.
13. brána totiž slouží pro vjezd nákladní dopravy do závodu Škoda. Automobilka přitom výrobu zásobuje takzvaně just in time, tedy bez velkého skladování. Díly do firmy přijíždí průběžně a rovnou jdou do výroby. To znamená stovky náklaďáků každý den.
Firma proto hledala řešení, jak kamiony dostat mimo přetížený kruhový objezd, na který se velkým vozům špatně vjíždí a navíc tím vznikají kolizní situace. Nehody se tam stávají pravidelně.
Nový výjezd od 13. brány Škoda Auto směrem k dálnici D10. Foto: DVČ
Škoda Auto proto přišla s řešením, že posune část plotu poblíž kruhového objezdu dovnitř svého závodu a kolem postaví nový kus silnice, takzvaný bypass. Ten odvede kamiony vpravo směrem k dálnici D10 na Prahu a ty se tak vyhnou najíždění na kruhový objezd. Pokud tedy nebudou potřebovat jet směrem na Kosmonosy nebo na Turnov.
Na silnici vozy, jedoucí od 13. brány, najedou za kruhovým objezdem. To by mělo zabránit kolizím na kruhové křižovatce, zda to však celkově urychlí provoz, se uvidí podle zkušeností z praxe.
Práce na stavbě nového napojení by měly být hotové ještě v prosinci. Dál také Škoda pokračuje se stavbou nového mostu do závodu přes dálnici D10 a souvisejícího napojení do průmyslové zóny Plazy.
Nový výjezd od 13. brány Škoda Auto směrem k dálnici D10. Zdroj: aplikace mapy.cz