Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Středočeské železniční tratě přestanou být skanzenem, jak budou vypadat nové vlaky?

STŘEDNÍ ČECHY /FOTO/ Už koncem příštího roku se mohou Středočeši těšit na krásné nové vlaky. Náměstek hejtmanky ukázal, jak budou vypadat. Přichází největší modernizace středočeské železnice v historii.
Středočeši se dočkají moderních vlaků. Foto: Facebook Petra Boreckého
Středočeši se dočkají moderních vlaků. Foto: Facebook Petra Boreckého

Dnes se zástupci Středočeského kraje a Prahy byli podívat do polské Bydgoszcze na právě vyráběné soupravy pod názvem Regioshark, které již na konci příštího roku vyrazí na středočeské tratě – konkrétně na tratě Praha – Beroun (přes Rudnou) a Beroun – Rakovník.

„V posledních dvou letech jsem byl pro příznivce železnice spíše nositelem pro ně špatných zpráv – zdražování, redukce provozu na lokálkách a někde dokonce jeho ukončování,“ přiznává náměstek středočeské hejtmanky Petr Borecký (STAN) na svém facebookovém profilu.

„Tyto všechny bolestivé kroky (a nejsou u konce) se však dějí proto, abychom měli ve Středočeském kraji možnost perspektivní tratě, o které mají cestující zájem, rozvíjet,“ dodal Borecký,

Radost všem jistě udělají nové vlaky, které nabídnou každý 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, Wi-Fi nebo zásuvky pro dobíjení telefonů či notebooků. Bude prostor i pro odložení kol pro cyklisty.

Středočeši se dočkají moderních vlaků. Foto: Facebook Petra Boreckého

„Současně s tím připravujeme spolu s Prahou výrazné posílení na elektrifikované tratě – od roku 2024 začne na tratích Kralupy nad Vltavou – Praha a Čáslav – Kolín – Praha jezdit 22 zcela nových Regiopanterů po 240 místech k sezení.

Tím to ale nekončí.

„Na říjnové zasedání krajského výboru pro dopravu míří materiál, který má ambice, pokud bude schválen, aby již příští rok začaly opouštět středočeské regionální tratě takřka 50 let staré soupravy, které budou nahrazovány zánovními vozy typu Coradia Lint nebo Stadler RS1.

Největší modernizace v historii

Během let 2023 až 2024 by tak mohlo být nahrazeno až 41 těchto jednotek, další by pak byly nahrazeny na zbytku tratí v letech 2025 až 2026.

„Od roku 2029, tedy za 7 let, dojde k nejmohutnější a zřejmě nejdražší obměně na středočeské a pražské železnici v její historii. Postupně by mělo vyjet v několika vlnách až 112 elektrických vlakových souprav o kapacitě pro až 400 cestujících, tedy o čtvrtinu větší než mají současné Elefanty,“ uvedl Borecký.

Středočeské železnice tak v tomto ohledu čeká třesk směrem k výrazně lepšímu.

Vše si vyžádá enormní náklady. Například jen soupravy EMU 400 vyjdou kolem 47 miliard korun.

„Paralelně s modernizací tak i nadále budeme muset provádět zdražování tarifů veřejné dopravy a optimalizaci dopravy jako takové,“ dodal náměstek Borecký.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doporučené články

© 2022 web(design) created by Henk