Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

V pondělí začne oprava tramvajových tratí v centru Prahy, kde čekat komplikace? V ulicích budou informátoři

PRAHA V pondělí 24. října začne oprava tramvajové trati na Karlově náměstí. Práce ovlivní hned 13 tramvajových linek. Počítejte proto s úpravami jízdních řádů.
Od pondělí čekají tramvajovou dopravu v Praze komplikace. Foto: PID
Od pondělí čekají tramvajovou dopravu v Praze komplikace. Foto: PID

V pondělí 24. října začne oprava tramvajové trati na Karlově náměstí v úseku mezi zastávkou Novoměstská radnice a křižovatkou ulic Myslíkova a Spálená.

Práce na druhé nejvytíženější trati v Praze, která bude spočívat ve výměně kolejí, potrvají do pátku 4. listopadu 2022.

Organizátor pražské hromadné dopravy informoval, že rekonstrukce ovlivní trasy tramvajových linek 2, 3, 12, 18, 23, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 a 99. Trasy linek 5 a 14 se zkrátí a linka 21 bude mít během výměny kolejí pauzu.

Pozor také na změny v zastávkách autobusových linek 904, 907, 908 a 910.

Na pomoc v prvních dnech rekonstrukce přispěchají informátoři v reflexních vestách a k dispozici budou také informační letáky v zastávkách, ve stanicích metra i ve vozech.

Od pondělí čekají tramvajovou dopravu v Praze komplikace. Foto: PID

Důvodem tak velkých komplikací je kapacita křižovatky na Palackého náměstí, která i běžný provoz mimo výluku zvládá odbavit s obtížemi. Standardně zde spolu s automobilovou dopravou projíždí ve špičce za hodinu 150 tramvajových souprav a 9 autobusů.

Pokud by sem při uzavření úseku u Novoměstské radnice zamířily i linky 14, 18 a 24, které by z Myslíkovy směřovaly na Výtoň a Albertov, a pokud by se zde objevily linky 6, 22 a 23 na trase mezi Myslíkovou, Morání a Ječnou ulicí, přibylo by v křižovatce dalších 94 tramvajových spojů za hodinu.

Křižovatkou Palackého náměstí by pak ve špičkách za hodinu potřebovalo projet neuvěřitelných 244 tramvají a 9 autobusů, tedy 253 spojů PID.

Pokud by se tudy tolik souprav pokusilo projet, zablokovaly by se tramvaje navzájem a jejich nepřerušená kolona by stála od Bertramky, od I. P. Pavlova, od Podolské vodárny či od Mánesa ve všech směrech.

Proto i při nějaké výluce může přes Palackého náměstí projet jen cca stejně tramvají, jako v běžném stavu. U Novoměstské radnice je ale potřeba odklonit 4 standardní linky, 1 páteřní a 1 nostalgickou linku.

Proto nezbývá, než linky u Lazarské a u Moráně vzájemně pospojovat, aby přes Palackého náměstí projíždět nemusely. Aby šlo uzavřený úsek objet alespoň nějakými spoji, pokračují přes Myslíkovu linky 3 a 18.

Trojka na Palackého náměstí jezdí běžně, osmnáctce musí uvolnit místo zrušená doplňková linka 21. A protože polovina dvaadvacítek od Ječné potřebuje směřovat přes Palackého náměstí do Braníka, tento průjezd jim umožní zkrácení dvojky od Petřin pouze do oblasti Právnické fakulty.

Veškeré podrobné informace ke změnám v dopravě najdete ZDE.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doporučené články

© 2022 web(design) created by Henk