Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Ve středních Čechách a Praze zase nevyjedou autobusy, dál chybí řidiči. Kde si dát pozor?

STŘEDNÍ ČECHY Cestující v autobusech ve Středočeském kraji by měli být na pozoru. Opět nevyjedou některé autobusové spoje. Kde si dát největší pozor, abyste tam nezůstali trčet?
Autobusy na linkách středočeské Pražské integrované dopravy. Foto: PID
Autobusy na linkách středočeské Pražské integrované dopravy. Foto: PID

Cestující v autobusové dopravě ve středních Čechách by si měli dát pozor na některé zrušené spoje.

Pražská integrovaná doprava (PID) informovala, že z důvodu nedostatku personálu dopravce Arriva City budou v sobotu 1. října odřeknuty vložené spoje linky 385 k čestlickému aquaparku a také nepojede část spojů linky 339 obsluhující oblast Kamenice a Týnce nad Sázavou.

Některé spoje sice pojedou, ale mohou mít zpoždění.

Největší problémy jsou aktuálně v oblasti Dolnobřežanska a Říčanska (dopravce ARRIVA City). V zájmu zvýšení informovanosti cestujících organizátor dopravy IDSK umisťuje na zastávky nejvíce dotčených linek vývěsky s informací a návodem na získání on-line informací o aktuálním provozu.

Na webu PID je pak pravidelně aktualizován seznam všech spojů, které budou následující den v režimu mimořádného výpadku. Informace o aktuálním omezení naleznete ZDE.

Cestující si stěžují, že se o zrušení spoje dozvídají až večer před odjezdem, kdy si třeba do rána nedokáží zajistit náhradní dopravu do práce. Někteří lidé zkrátka nemají auto, ani nikoho, kdo by je odvezl.

Také někteří senioři bez přístupu k internetu nebo aplikacím se nemusí včas dozvědět, že jim například nejede poslední spoj a oni se tak nemají jak dostat domů.

Řidiči došli

Středočeský kraj, který autobusovou dopravu objednává, musí na nedostatek řidičů a výpadky spojů v systému Pražské integrované dopravy (PID) reagovat.

Jsou způsobené především vysokým počtem nakažených řidičů covidem v kombinaci s příliš vysokým počtem přesčasových hodin u ostatních.

Na vině je obecně i nedostatek řidičů, neboť ti starší odchází do důchodu a mezi mladou generací není o pozici takový zájem. Se stejnými problémy se potýkají i další kraje. Středočeský kraj není výjimkou.

„Naší prioritou zůstává zajištění maximálního rozsahu provozu, a proto ubezpečujeme všechny cestující, že dispečink PID ve spolupráci s dopravci dokáže případné výpadky řidičů v mnoha případech řešit,“ říká Petr Borecký, náměstek hejtmanky pro oblast veřejné dopravy.

Nelze však vyloučit, že v jednotlivých případech může dojít k neočekávanému výpadku spojů, který může vyplývat z pozitivních záchytů na koronavirus při příchodu na pracoviště. „V takovém případě je snahou, aby cestující mohli za zrušené spoje využít náhradní spojení prostřednictvím ostatních linek,“ konstatuje Borecký.

Hejtmanství ve spolupráci s organizátorem dopravy nyní umožnilo velkým dopravcům tuto složitou situaci částečně vyřešit. Otevřela se možnost navýšit personál o 50 řidičů z řad malých dopravců, které si mohou smluvní dopravci najímat na zajištění svých výkonů,“ uvedl Zdeněk Šponar, ředitel IDSK.

I nadále podle něho pokračují další jednání, která by umožnila další řešení pro stabilizaci systému PID.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doprava v Česku

Nejčtenější

Doporučené články

© 2022 web(design) created by Henk